Podcasts and artikelen om je op de hoogte te houden van nieuws en de laatste trends.
Een zombie-idee is een idee dat grondig is weerlegd door analyse en bewijs, en dus allang dood zou moeten zijn — maar dat nog steeds rondwaart. In de wereld van servicemanagement kom je af en toe zulke hardnekkige…
Wat is de overeenkomst tussen doelpunten en servicetickets? Het nieuwe voetbalseizoen staat voor de deur. Steeds meer tijd wordt besteed aan het analyseren van het spel en de spelers – soms zelfs meer dan aan het kijken naar…
Als je op Wikipedia zoekt naar Service Integration and Management (SIAM), kom je op een pagina die begint met een waarschuwing: dit artikel bevat mogelijk een groot aantal modewoorden. Touché. SIAM is het lievelingsonderwerp geworden van analisten, consultants…
Het is een bekend ‘feit’ dat je een Configuration Management Database (CMDB) nodig hebt om succesvol te zijn in IT Service Management. Het wordt tenslotte niet voor niets ‘The Single Source of Truth’ genoemd. Ja, het kost veel…
De meeste supportorganisaties gebruiken een gelaagd supportmodel voor het afhandelen van binnenkomende verzoeken. Het begint allemaal bij niveau 1 (de servicedesk) en verzoeken kunnen worden geëscaleerd naar hogere supportniveaus, afhankelijk van de complexiteit van het probleem en de…
Deze blogpost is een vervolg op een eerdere blog waarin we de uitdagingen bespraken waar de meeste supportorganisaties mee te maken krijgen wanneer ze zich voorbereiden op een shift-left-initiatief.Zoals in die blog is uitgelegd, is het traditionele gelaagde…
Bedrijven hebben doorgaans wel veel ambities, maar ze weten niet of ze er klaar voor zijn om hun servicemanagement naar een hoger niveau te tillen. En dan nog: hoe pak je het aan? Om verbetering mogelijk te maken…
De kracht van AI ontketenen in IT-servicemanagement: Zijn we er al? Kunstmatige intelligentie (AI) is al jaren een modewoord dat een revolutie in de industrie belooft teweeg te brengen door de efficiëntie en schaalbaarheid te vergroten en de…
IT-dienstverlening is altijd ondersteunend aan de primaire bedrijfsprocessen zoals inkopen, produceren en verkopen. IT-dienstverlening is daarom zeer belangrijk en niet weg te denken in een moderne bedrijfsvoering. Toch zien we vaak dat de kloof tussen de business en…
Voordat je overweegt zaken te doen met een organisatie, wil je eerst ontdekken wat zij te bieden hebben.Je wilt dat diensten en/of producten op een manier worden georganiseerd en beschreven die voor jou – de (potentiële) klant –…
Vroeger was het leven simpel.Dienstverlenende organisaties werkten met een jaarlijks budget. Eén van de redenen waarom dit mogelijk was, was de voorspelbaarheid van de kosten. Het was relatief eenvoudig om de kosten van medewerkers en bedrijfsmiddelen te voorspellen…
Het ‘Watermeloen-SLA’-concept – Een eenvoudige manier om te laten zien dat veel SLA’s niet geschikt zijn Het ‘Watermeloen-SLA’-concept is een simpele, visuele manier om duidelijk te maken dat veel Service Level Agreements (SLA’s) niet geschikt zijn voor hun…