Skip to content

Xurrent helpt Bouwinvest met Servicemanagement-oplossing

Passende Servicemanagement-oplossing

Bouwinvest is een institutionele vastgoedinvesteerder die zich sterk aan het ontwikkelen is. Hierdoor is er een groeiende behoefte aan grip op en inzicht in IT-ontwikkelingen, wat ook de noodzaak voor overzicht vergroot. Na een uitgebreide screening koos Bouwinvest vorig jaar voor de servicemanagementtool Xurrent. Michael de Jong, Manager IT-services, vertelt over de ervaringen met Xurrent.

Bouwinvest investeert het kapitaal van institutionele beleggers (pensioenfondsen, verzekeraars en goede doelen) in vastgoed in binnen- en buitenland. Het aantal medewerkers is inmiddels gegroeid tot boven de 200 en de afdeling Business Technology & Continuous Improvement ondersteunt de hele organisatie. Dit omvat onder andere informatiemanagement, het stroomlijnen van processen, onderhoud en ontwikkeling van IT-systemen en informatiebeveiliging. Michael en zijn team fungeren daarnaast als ondersteuning en helpdesk voor alle medewerkers van Bouwinvest.

Tot vorig jaar was Bouwinvest geen klant bij onITnow. Hoe is de zakelijke relatie tot stand gekomen?
“We maakten al gebruik van een servicemanagementoplossing. Maar omdat onze organisatie groeit, vraagt dat ook veel van de samenwerking binnen en tussen teams. We werkten met een wat verouderde applicatieversie en wilden doorgroeien naar een volwaardige Enterprise Service Management-oplossing. We zijn de markt op gegaan om te kijken wat er mogelijk was en hebben onITnow hierbij als adviespartij betrokken.”

Na een zorgvuldig selectieproces kon Bouwinvest kiezen uit verschillende servicemanagementoplossingen. Michael:
“Sommige daarvan sloten niet helemaal aan bij waar we naar op zoek waren. Xurrent was voor ons de gulden middenweg. We willen in de toekomst meer stroomlijnen over de afdelingen heen en werken steeds meer toe naar onze eigen vorm van agile-achtig ontwikkelen. Qua functionaliteit paste Xurrent daar het beste bij.”

Compleet pakket

De implementatie vond plaats tussen september 2021 en maart 2022. Door de ontwikkelingen binnen Bouwinvest kan Xurrent op steeds meer manieren worden ingezet.
“De grootste uitdaging in het project was het komen tot een eenduidige omschrijving en inrichting van processen en services over teams en afdelingen heen,” zegt Michael. “We hadden eigenlijk verwacht dat Xurrent een vooraf geconfigureerd pakket zou bieden. Dat was er wel, maar er was ook sprake van compromissen en maatwerk. Dat gezegd hebbende, vind ik dat Xurrent best slim in elkaar zit. Het biedt allerlei praktische functies, zoals een interne chatfunctie voor ‘troubleshooting’ binnen het pakket. Met een basiskennis van IT-begrippen is het vrij eenvoudig om iets door een proces te leiden. Wanneer een aanvraag binnenkomt, kun je die direct toewijzen aan iemand die ermee aan de slag kan. Qua look & feel is Xurrent niet het meest ‘gelikte’ product dat ik ooit heb gezien. Maar alles zit logisch in elkaar.”

Back To Top