Skip to content

Nexeye, kristalheldere inzichten in Service Level Performance

Optiekretailer Nexeye (Hans Anders) had een Flexibele Enterprise-oplossing nodig om Diensten voor Honderden Winkels in Noord-Europa te Beheren. De Nederlandse retailer heeft als merkbelofte: ‘De beste service voor de beste prijs’ en wilde dat dit Nexeye-motto ook zou gelden voor hun eigen serviceorganisatie.

De Beste Service voor de Beste Prijs

Nexeye bekeek verschillende oplossingen, zowel nationaal als internationaal, waaronder 4me. Geen van deze oplossingen voldeed direct 100% aan de behoeften van Nexeye, maar 4me bleek het makkelijkst aan te passen aan de specifieke vereisten van de klant.
“Vooral de live vertalingen hebben enorm geholpen bij de acceptatie binnen de organisatie. Iedereen kan verzoeken indienen in zijn of haar eigen taal. Maar ook de gebruiksvriendelijkheid van 4me in het algemeen is een grote factor geweest. Dankzij die snelle en brede acceptatie is het serviceniveau van de hele organisatie plots glashelder geworden, en wordt het gestaag verbeterd.”

Over de samenwerking met InfraVision zegt Nexeye: “De samenwerking voelde echt als een partnerschap. Vanaf het begin zaten we aan tafel met mensen met echte kennis van zaken. Ze konden onze vragen meteen beantwoorden en problemen snel en vakkundig oplossen. We hebben zelfs samen onze workflows geëvalueerd en verbeterd. Ik heb zelden een project zo goed uitgevoerd gezien.”

Resultaten

Volgens Sanne Oosterhoff is de grootste verbetering voor de serviceorganisatie het nieuwe Change Management-proces via 4me. Renovaties, het openen van nieuwe winkels en onboarding zijn processen die verschillende afdelingen overstijgen. Deze workflows doorlopen stap voor stap de organisatie en verlopen nu veel soepeler dan voorheen. 4me speelt hierin nu een leidende rol, en we kunnen veel objectiever en strakker aansturen. “We behalen nu onze doelstellingen. Onze dienstverlening aan de winkels is nu volledig meetbaar, en alles wat meetbaar is, zal uiteindelijk verbeteren.”

Back To Top