Skip to content

Ordina, voorop in verandering

Ordina is een onafhankelijke IT Managed Services Provider (MSP) die actief is in Nederland, België en Luxemburg. Het bedrijf ontwikkelt, bouwt en beheert oplossingen voor de automatisering van bedrijfsprocessen en ICT door technologie, zakelijke uitdagingen en mensen met elkaar te verbinden. Met een jaaromzet van meer dan 369 miljoen euro, circa 2.650 medewerkers en 8 vestigingen, is het bedrijf een van de grote spelers in de Benelux. Ordina werd opgericht in 1973 en is genoteerd aan Euronext Amsterdam.


Selectiecriteria

Ordina koos voor 4me als volgende stap in servicemanagement om de volgende redenen:

  • Integratie: Een volledig geïntegreerde oplossing, zonder dat losse modules apart aangekocht en geïnstalleerd hoeven te worden;

  • Nieuwe functionaliteiten: De continue ontwikkeling en automatische beschikbaarstelling van nieuwe functionaliteiten;

  • SIAM: De wereld draait om services, in elke sector. Om eenvoudig integraties met externe partijen te kunnen realiseren, kiest Ordina voor hetzelfde voordeel dat zij haar klanten graag biedt;

  • Gebruikersinterface: Ordina zocht een aantrekkelijk product dat hun interne én externe klanten meteen begeleidt in hun IT-dienstverleningstraject;

  • Flexibiliteit: Eenvoudig aanpasbare workflows en methoden, zonder maatwerk;

  • Toegankelijkheid: Zowel 4me als partner InfraVision waren benaderbaar, transparant en snel met hun antwoorden.


Implementatie

De implementatie van de 4me Service Integration and Management-oplossing bij Ordina werd uitgevoerd door InfraVision, een ervaren partner van 4me. Volgens Jo Geeraerts, Business Unit Manager BPS bij Ordina, was er direct een klik tussen de serviceorganisatie en de implementatiepartner:
“Ze hebben een bescheiden aanpak, zijn zeer beschikbaar en benaderbaar, en kennen hun vak. Als we opnieuw zouden beginnen, zouden we niets veranderen. InfraVision had een duidelijk stappenplan en een flexibele aanpak, en dat zie je nu duidelijk terug in de resultaten.”


Resultaten

Een van de grootste successen voor Ordina is het gebruik van Knowledge Management (KM). Het stelt hen in staat om indirect te communiceren met de eindgebruiker, zonder dat er een verzoek of incident nodig is. Dit geeft hen meer grip op de operatie. Jo Geeraerts voegt toe:
“Onze Supply Chain & Optimization-unit – die niche-diensten levert aan klanten in service- en projectvorm – stuurde ons een e-mail om ons te bedanken voor de resultaten en de onschatbare nieuwe kansen die 4me en het knowledge management hen nu bieden om hun business verder uit te breiden. Hoe mooi is dat als bewijs van acceptatie?”

Back To Top